Tuesday, August 31, 2010

Sayang, Dengarkan Aku Disini

Tiap apa yang mendatang, singgah dalam hati ini
Itulah yang ku sambut dengan tenang
Pingin sekali aku punya cinta yang bukan untuk sementara
Tapi untuk aku bawa sampai syurga
Untuk aku semai dalam hidup semua
Barangkali aku sudah letih menanti
Barangkali aku sudah lesu untuk mencari
Tuhan Maha Mengetahui tolong aku disini
Mana mungkin aku bisa berdiri tanpa rahmat-Mu
Tidak mungkin aku terus berlari tanpa izin-Mu
Cinta hadir saat aku tidak tahu dimana mulanya bibit itu
Cinta pergi saat aku baru mula menyatakan rasa bahagia
Cukup sekadar senyum, kata putus dari dia
Entah kenapa bagai lali diperlakukan sebegitu
Cukup sekadar kata tenang, senyum dariku seperti selalu
Hilang sebuah lagi rasa yang aku jaga sepenuh hati
Apa dia tak pernah merasa? apa dalam hatimu sayang?
Mahu aku bersua dirimu untuk akhir kali
Sebelum aku pergi
Bisikkanmu yang memendam rasa
Segala keangkuhanmu akan ku redakan
Tiada lagi aku meradang, tiada lagi aku lindung amarah

"Aku cuma perlu hadirmu disisi,
Walau untuk yang terakhir kali"

6 comments:

  1. salam . Tuhan YAng Maha Kaya dan Pencinta . semoga penentuan kita di tempat yang elok belaka .
    *senyumlah Gadis cantik :)

    ReplyDelete
  2. A'salam.. Ya ALLAH, YA RAHMAN, YA RAHIM.. aku berserah kepadamu.. hdup dn matiku untukmu.. ajal mautku ditanganmu.. jdoh prtmuan semua tentuanmu.. ku pohon, satukanlah ku dngan pasangan yg baik, sepadan dengan hak kejadian kami.. ammim..

    ReplyDelete
  3. Sdey....penceritaan....sdeyy...bila dihayati...sdeyy...bila harapan terkubur...sdeyyy...masih punya Allah untuk mencintai dan dicintai....alhamdulillah...

    ReplyDelete