Saturday, December 18, 2010

Rahsia

Aku mahukan kisah lain
Sesuatu yang beza untuk disemai ke dadaku
Hidup aku bosan dengan pura-pura manusia
Datangkan ucapan lain supaya aku akui itu tulus
Aku mendongak lihat dada langit senja merah
Dari semua kebenaran dikatakan
Oleh itu jujur aku bersumpah
Pemikiran mereka, hati mereka
Mudahan mereka percaya
Melihat aku tidak mengerdipkan mata dikala bersuara
Aku sudah sedia walau perlu ditebus nyawa
Ku luahkan apa yang kau ingin dengar
Sesuatu yang disimpan seperti bertahun-tahun berimbun
Aku muak dengan semua yang kononnya kata tulus
Jadi hari ini aku hambur semua rahsia terbuku dalam hati
Kali ini aku tidak perlu baris ucapan yang sempurna
Dan kau pula tidak perlu mengkritik jika kau juga berdosa
Ya Tuhan, aku takjub atas kesabaran yang membawa aku jauh sebegini
Aku seperti mengejar semua bintang-bintang di kaki langit tinggi
Menebuk semua liang waktu yang ada
Cuma jangan biarkan aku menghilang
Bila sampai satu masa nanti, aku akan cerita semuanya

2 comments: