Monday, October 11, 2010

Kekasih Terindah Untuk Si Jelik

Aku adalah apa yang kau lihat di hari ini
Perempuan yang cuba hilangkan perangai jelik yang memalukan itu

Tapi ia lucu katamu!

Bukan aku menyangkal atau menunda fakta
Atau elak dari konfrontasi
Kerana aku kurang bijaksana
Bagi setiap garis-garis kehidupan

Jika kau bertanya padaku
Bercelaru perasaanku
Malu mahu berterus terang
Banyak yang perlu kau tahu

Puisi ini untuk kekasih terbaik
Jangan gentar dengan kata-kataku
Kerna kamu sangat menakjubkan
Sesak nafasku seketika
Adakah dia untukku?

Sepatutnya aku harus berani
Bahkan si buta pun mampu mentafsir diriku
Jangan tangguh lagi, masa pantas berlalu
Tibalah hari dimana kau dan aku
Mendefinisikan segalanya dengan fikiran yang terbuka

Ketika itu sayang....

Jika kau mahu bertanyakan perasaanku
Gembiralah yang akan ku ucapkan
Tidak mahu ragu terusku turuti
Tidak mahu kau terlepas dariku

No comments:

Post a Comment